§ 31.
Технічний стан транспортних засобів та їх обладнання

Цитировать
31.1.
Технічний стан транспортних засобів та їх обладнання повинні відповідати вимогам стандартів, що стосуються безпеки дорожнього руху та охорони навколишнього середовища, а також правил технічної експлуатації, інструкцій підприємств-виробників та іншої нормативно-технічної документації.
Цитировать
31.2.
Забороняється експлуатація тролейбусів і трамваїв за наявності будь-якої несправності, зазначеної в правилах технічної експлуатації цих транспортних засобів.
Цитировать
31.3.
Забороняється експлуатація транспортних засобів згідно із законодавством:
  • а) у разі їх виготовлення або переобладнання з порушенням вимог стандартів, правил і нормативів, що стосуються безпеки дорожнього руху;
  • б) якщо вони не пройшли обов’язковий технічний контроль (для транспортних засобів, що підлягають такому контролю);
  • в) якщо номерні знаки не відповідають вимогам відповідних стандартів;
  • г) у разі обладнання без дозволу Державтоінспекції спеціальними звуковими та світловими сигналами.
Цитировать
31.4.1.
Гальмові системи:
  • а) змінено конструкцію гальмових систем, застосовано гальмову рідину, вузли або окремі деталі, що не передбачені для даної моделі транспортного засобу або не відповідають вимогам підприємства-виробника;
  • б) під час дорожніх випробувань робочої гальмової системи перевищуються такі значення гальмівного шляху:
    Тип транспортного засобуГальмівний шлях
    не більше ніж, м
    Легкові автомобілі та їхні модифікації для перевезення вантажів14,7
    Автобуси18,3
    Вантажні автомобілі з дозволеною максимальною масою до 12 т включно18,3
    Вантажні автомобілі з дозволеною максимальною масою понад 12 т19,5
    Автопоїзди, тягачами яких є легкові автомобілі та їхні модифікації для перевезення вантажу16,6
    Автопоїзди, тягачами яких є вантажні автомобілі19,5
    Двоколісні мотоцикли і мопеди7,5
    Мотоцикли з причепом8,2
    Нормативне значення гальмового шляху для транспортних засобів випуску до 1988 року допускається перевищувати не більше ніж на 10 відсотків значення, поданого в таблиці.

    Примітки

    1. Випробування робочої гальмової системи проводиться на горизонтальній ділянці дороги з рівним, сухим, чистим цементо- або асфальтобетонним покриттям при швидкості транспортного засобу на початок гальмування: 40 км/год. — для автомобілів, автобусів і автопоїздів; 30 км/год. — для мотоциклів, мопедів за методом одноразового впливу на органи керування гальмовою системою. Результати випробування вважаються незадовільними, якщо під час гальмування транспортний засіб розвертається на кут більше 8 градусів або займає смугу руху більше ніж 3,5 м.
    2. Гальмовий шлях вимірюється з моменту натискання на гальмову педаль (рукоятку) до повної зупинки транспортного засобу;
Цитировать
31.4.2.
Рульове керування:
  • а) сумарний люфт у рульовому керуванні перевищує такі граничні значення:
    Тип транспортного засобуГраничне значення
    сумарного люфту
    Легкові автомобілі та вантажні автомобілі з дозволеною максимальною масою до 3, 5 т10°
    Автобуси з дозволеною максимальною масою до 5 т10°
    Автобуси з дозволеною максимальною масою понад 5 т20°
    Вантажні автомобілі з дозволеною максимальною масою понад 3, 5 т20°
    Автомобілі і автобуси, зняті з виробництва25°
  • б) є не передбачені конструкцією відчутні взаємні переміщення деталей і вузлів рульового керування або переміщення їх відносно кузова (шасі, кабіни, рами) транспортного засобу; нарізні з’єднання не затягнуті або надійно не зафіксовані;
  • в) зіпсований або відсутній передбачений конструкцією підсилювач рульового керування або рульовий демпфер (на мотоциклах);
  • г) у рульовому керуванні встановлено деталі із слідами залишкової деформації та іншими дефектами, а також застосовано деталі і робочі рідини, що не передбачені для даної моделі транспортного засобу або не відповідають вимогам підприємства-виробника.
Цитировать
31.4.3.
Зовнішні світлові прилади:
  • а) кількість, тип, колір, розміщення і режим роботи зовнішніх світлових приладів не відповідають вимогам конструкції транспортного засобу;
  • б) порушено регулювання фар;
  • в) не горить лампа лівої фари в режимі ближнього світла;
  • г) на світлових приладах немає розсіювачів або використовуються розсіювачі і лампи, що не відповідають типу даного світлового приладу;
  • ґ) на розсіювачах світлових приладів нанесено тонування або покриття, що зменшує їх прозорість чи світлопропускання.

Примітки

  1. Мотоцикли (мопеди) можуть бути додатково обладнані однією протитуманною фарою, інші механічні транспортні засоби — двома. Протитуманні фари повинні розміщуватися на висоті не менше 250 мм від поверхні дороги (але не вище фар ближнього світла) симетрично до поздовжньої осі транспортного засобу і не далі 400 мм від зовнішнього габариту за шириною.
  2. Дозволяється встановлювати на транспортних засобах один або два задні протитуманні ліхтарі червоного кольору на висоті 400–1200 мм і не ближче 100 мм до ліхтарів сигналу гальмування.
  3. Увімкнення протитуманних фар, задніх протитуманних ліхтарів повинно здійснюватися одночасно з увімкненням габаритних вогнів і освітленням номерного знака (ближнім або дальнім світлом фар).
  4. На легковому автомобілі і автобусі дозволяється встановлювати один або два додаткові немиготливі сигнали гальмування червоного кольору на висоті 1150–1400 мм від поверхні дороги;
Цитировать
31.4.
Забороняється експлуатація транспортних засобів згідно із законодавством за наявності таких технічних несправностей і невідповідності таким вимогам:
Цитировать
31.4.4.
Склоочисники і склообмивачі вітрового скла:
  • а) не працюють склоочисники;
  • б) не працюють передбачені конструкцією транспортного засобу склообмивачі.
Цитировать
31.4.5.
Колеса і шини:
  • а) шини легкових автомобілів та вантажних автомобілів з дозволеною максимальною масою до 3,5 т мають залишкову висоту малюнка протектора менше 1,6 мм, вантажних автомобілів з дозволеною максимальною масою понад 3,5 т — 1,0 мм, автобусів — 2,0 мм, мотоциклів і мопедів — 0,8 мм; для причепів установлюються норми залишкової висоти малюнка протектора шин, аналогічні нормам для шин автомобілів-тягачів;
  • б) шини мають місцеві пошкодження (порізи, розриви тощо), що оголюють корд, а також розшарування каркаса, відшарування протектора і боковини;
  • в) шини за розміром або допустимим навантаженням не відповідають моделі транспортного засобу;
  • г) на одну вісь транспортного засобу встановлено діагональні шини разом з радіальними, ошиповані і неошиповані, морозостійкі і неморозостійкі, шини різних розмірів чи конструкцій, а також шини різних моделей з різними малюнками протектора для легкових автомобілів, різними типами малюнків протектора — для вантажних автомобілів;
  • ґ) на передню вісь транспортного засобу встановлено радіальні шини, а на іншу (інші) — діагональні;
  • д) на передній осі автобуса, який виконує міжміські перевезення, встановлено шини з відновленим протектором, а на інших осях — шини, відновлені за другим класом ремонту;
  • е) на передній осі легкових автомобілів і автобусів (крім автобусів, які виконують міжміські перевезення) встановлено шини, відновлені за другим класом ремонту;
  • є) відсутній болт (гайка) кріплення або є тріщини диска і ободів коліс.
Цитировать
31.4.6.
Двигун:
  • а) вміст шкідливих речовин у відпрацьованих газах або їх димність перевищують установлені стандартами норми;
  • б) негерметична паливна система;
  • в) несправна система випускання відпрацьованих газів.
Цитировать
31.4.7.
Інші елементи конструкції:
  • а) немає передбачених конструкцією транспортного засобу стекол, дзеркал заднього виду;
  • б) не працює звуковий сигнал;
  • в) встановлено на скло додаткові предмети або нанесено покриття, які обмежують оглядовість з місця водія, і погіршують його прозорість.

Примітка

На верхній частині вітрового скла автомобілів і автобусів можуть бути прикріплені прозорі кольорові плівки. Дозволяється застосовувати тоновані стекла (крім дзеркальних), світлопропускання яких відповідає вимогам ГОСТ 5727–88. Дозволяється застосовувати занавіски на бокових вікнах автобусів.
Цитировать
31.5.
У разі виникнення в дорозі несправностей, зазначених у пункті 31.4 цих Правил, водій повинен вжити заходів для їх усунення, а якщо це зробити неможливо — рухатися якомога коротшим шляхом до місця стоянки або ремонту, дотримуючись запобіжних заходів з виконанням вимог пунктів 9.9 і 9.11 цих Правил.
У разі виникнення в дорозі несправностей, зазначених у пункті 31.4.7 («ї»; «д» — у складі автопоїзда) подальший рух заборонено до їх усунення. Водій несправного транспортного засобу повинен вжити заходів для того, щоб прибрати його за межі проїзної частини дороги.
Цитировать
31.6.
Забороняється подальший рух транспортних засобів, у яких:
  • а) робоча гальмова система чи рульове керування не дають змоги водієві зупинити транспортний засіб або здійснити маневр під час руху з мінімальною швидкістю;
  • б) у темну пору доби або в умовах недостатньої видимості не горять лампи фар чи задніх габаритних ліхтарів;
  • в) під час дощу або снігопаду не працює склоочисник з боку розміщення керма;
  • г) зіпсований тягово-зчіпний пристрій автопоїзда.
Цитировать
31.7.
Забороняється експлуатація транспортного засобу шляхом доставки його на спеціальний майданчик чи стоянку Державтоінспекції у випадках, передбачених законодавством.
Вхiд
facebook.com
Присоединяйтесь к нам, и
узнавайте самые интересные новости мира и вдохновляйтесь каждый день!
Спасибо, но больше не показывайте мне это окно!